Porządek obrad
2.
Przedstawienie porządku IV Sesji.
3.
Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.
4.
Zapytania mieszkańców.
6.
Informacja Prezydenta Miasta Sieradza o głównych zadaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
7.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta Sieradza na 2024 r.
8.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Sieradza.
9.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających gminie Miasto Sieradz lub jej jednostkom organizacyjnym, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazanie organu uprawnionego do udzielania tych ulg.
10.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia czasu zapewniającego bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w przedszkolach publicznych prowadzonych przez gminę Miasto Sieradz oraz wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w tych placówkach.
11.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie utworzenia ośrodka wsparcia dziennego pod nazwą „Dzienny Dom Pobytu" i połączenia go z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Sieradzu oraz określenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodku wsparcia.
12.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie utworzenia ośrodka wsparcia dziennego dla seniorów pod nazwą "Klub Seniora" i połączenia go z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Sieradzu oraz określenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodku wsparcia.
13.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie utworzenia ośrodka wsparcia dziennego pod nazwą „Ośrodek Adaptacyjny dla Osób z Niepełnosprawnością ARKA” i połączenia go z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Sieradzu oraz określenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodku wsparcia.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia dotacji w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (edycja I) na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, położonym na terenie gminy Miasto Sieradz.
15.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Prezydenta Miasta Sieradza porozumienia międzygminnego w sprawie powierzenia gminie Miasto Sieradz zadania publicznego polegającego na opracowaniu dokumentu pn. „Koncepcja rozwoju rowerowych i pieszych szlaków turystycznych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na obszarze Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Sieradz – Zduńska Wola – Łask”
16.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia przez gminę Miasto Sieradz zadania pn. „Poprawa bezpieczeństwa mieszkańców poprzez rozbudowę systemu monitoringu w Sieradzu” w ramach Rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej im. Władysława Stasiaka na lata 2022-2024.
17.
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Miasta Sieradza.
18.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie utworzenia jednostki budżetowej pod nazwą Zarząd Gospodarki Nieruchomościami w Sieradzu.
19.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność gminy Miasto Sieradz, położonej w Sieradzu przy ulicy Magazynowej.
20.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Sieradzkiemu na realizację zadania pn. „Przebudowa ulicy Wołodyjowskiego i Sadowej w Sieradzu”
21.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę intencyjną w sprawie wyrażenia woli udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Sieradzkiemu na realizację zadania pn. „Przebudowa ulicy Wołodyjowskiego i Sadowej w Sieradzu”.
22.
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego w Sieradzu od rejonu ulic: Górka Kłocka i Armii Krajowej do granicy administracyjnej miasta.
23.
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego w rejonie ulic: Targowa, Krakowskie Przedmieście, Oksińskiego, Krasawna i Żeromskiego w Sieradzu.
24.
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego miasta Sieradza.
25.
Debata nad raportem o stanie Gminy Miasto Sieradz za rok 2023.
26.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Prezydentowi Miasta Sieradza wotum zaufania.
27.
Procedura absolutoryjna
a)
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego miasta Sieradza za 2023 r., wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Sieradza za 2023 r.,
b)
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Prezydentowi Miasta Sieradza absolutorium za 2023 rok
28.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania Rady Seniorów Miasta Sieradza i nadania jej statutu.
a)
Wniosek formalny o zmianę treści uchwały.
30.
Wniosek formalny o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały zmiany w składach komisji stałych Rady Miejskiej w Sieradzu - Sylwia Dęga-Frątczak.
31.
Wniosek formalny o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały zmiany w składach komisji stałych Rady Miejskiej w Sieradzu - Magdalena Słupińska
32.
Wniosek formalny o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały zmiany w składach komisji stałych Rady Miejskiej w Sieradzu - Iwona Siercha.
33.
Wniosek formalny o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały zmiany w składadzie komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Sieradzu - Andrzej Czapnik.
34.
Wniosek formalny o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie pozostawienia petycji bez rozpatrzenia
35.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany w składach komisji stałych Rady Miejskiej w Sieradzu - Sylwia Dęga-Frątczak.
36.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany w składach komisji stałych Rady Miejskiej w Sieradzu - Magdalena Słupińska.
37.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany w składach komisji stałych Rady Miejskiej w Sieradzu - Iwona Siercha.
38.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany w składach komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Sieradzu - Andrzej Czapnik.
39.
Podjęcie uchwały w sprawie pozostawienia petycji bez rozpatrzenia.
40.
Sprawy rożne, komunikaty, oświadczenia radnych.