W dniu 27 lutego 2025 roku odbyła się XIII Sesja Rady Miejskiej w Sieradzu, otwarta przez Przewodniczącego Rady. Na początku sesji stwierdzono obecność 20 radnych, co stanowiło kworum do podejmowania uchwał. Przewodniczący powitał radnych, kierownictwo urzędu oraz mieszkańców miasta.
Przewodniczący przedstawił porządek obrad, do którego zgłoszono dwa wnioski formalne: jeden dotyczący dodania dwóch uchwał związanych z działalnością Prezydenta Miasta oraz drugi o wykreślenie punktu dotyczącego zmiany planu miejscowego. Oba wnioski zostały przyjęte w głosowaniu.
Proponowany skład komisji został zaakceptowany przez radnych jednogłośnie. W skład komisji weszli: Pani Magdalena Ulas, Pan Krzysztof Chlebicz oraz Pan Andrzej Czapnik.
Nie zgłoszono żadnych zapytań ze strony mieszkańców.
Prezydent Miasta Sieradza przedstawił informację o trybie i sposobie załatwienia interpelacji. Złożono 19 interpelacji, na które udzielono odpowiedzi w ustawowym terminie.
Prezydent przedstawił główne zadania podejmowane w okresie międzysesyjnym. Radni zadali kilka pytań, w tym o przygotowania do wdrożenia budżetu obywatelskiego.
Prezentację na temat kształtowania cen ciepła przedstawił Pan Prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej. Podano szczegółowe dane dotyczące spadku kosztów wytwarzania energii cieplnej oraz wpływu na ceny dla odbiorców. Radni wyrazili zainteresowanie i zadali pytania dotyczące taryf oraz ich wpływu na mieszkańców.
Uchwała w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2025 została jednogłośnie przyjęta przez radnych.
Podjęto uchwały w sprawie zabezpieczenia środków na termomodernizację remizy OSP oraz zakup samochodu do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Wszystkie uchwały zostały przyjęte jednogłośnie.
Uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Komisji Rady Miejskiej za 2024 rok została jednogłośnie przyjęta.
Uchwała dotycząca planów pracy Komisji na 2025 rok została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała dotycząca przedłużenia terminu rozpatrzenia skargi na działalność Prezydenta została przyjęta, jednakże w głosowaniu 8 radnych było przeciw.
Uchwała w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Prezydenta została przyjęta 13 głosami za, 7 przeciw.
Nie zgłoszono żadnych interpelacji.
Pani radna Szustak pogratulowała przedszkolu nr 5 I miejsca w plebiscycie, a Pan radny Owczarek poruszył kwestie związane z kontrolą smogu w Sieradzu.
Przewodniczący zamknął sesję, dziękując wszystkim za przybycie i aktywny udział. Kolejna sesja została zaplanowana na 27 marca 2025 roku.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.