W dniu 13 stycznia 2025 roku odbyła się XI sesja Rady Miejskiej w Sieradzu, która została otwarta przez przewodniczącego Rady. Na początku sesji sprawdzono kworum, które wyniosło 20 radnych, co pozwoliło na podejmowanie uchwał. W sesji uczestniczyli przedstawiciele Urzędu Miasta oraz lokalnych mediów.
Przewodniczący Rady otworzył sesję, witając wszystkich obecnych. Został przedstawiony porządek obrad, a radni zostali zapytani o ewentualne uwagi do niego.
Proponowany skład Komisji Uchwał i Wniosków został zaakceptowany bez sprzeciwów. W skład Komisji weszli: Mirosław Antoni Owczarek, Krzysztof Pawłowski i Piotr Pipia. Komisja została powołana jednogłośnie.
W tym punkcie odbyła się dyskusja na temat zmian w budżecie. Skarbnik miasta przedstawił najważniejsze zmiany, w tym zwiększenie wydatków o 100 tysięcy złotych na remont pomieszczeń Centrum Obsługi Finansowej oraz o 1,3 miliona złotych na przebudowę infrastruktury sportowej. Radni zadawali pytania dotyczące źródeł finansowania oraz liczby oferentów w przetargach. Po dyskusji przystąpiono do głosowania nad uchwałą, która została przyjęta jednogłośnie (21 głosów za).
Radni nie zgłosili uwag do treści uchwały. Po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania, które również zakończyło się jednogłośnym przyjęciem (21 głosów za).
Prezydent miasta przedstawił potrzebę przyjęcia nowej listy nieruchomości, w tym bloku przy ul. Sikorskiego 14, który ma być zasiedlony. Radni zadawali pytania dotyczące terminu zasiedlenia oraz listy lokatorów. Po dyskusji przystąpiono do głosowania nad uchwałą, która została przyjęta jednogłośnie (21 głosów za).
Przewodniczący Rady podsumował obrady i zamknął XI sesję Rady Miejskiej w Sieradzu kadencji 2024-2029, dziękując wszystkim za uczestnictwo.
W trakcie sesji podjęto 3 uchwały, wszystkie jednogłośnie, co świadczy o zgodności radnych w podejmowanych decyzjach i planach dotyczących rozwoju miasta Sieradza.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.